ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 اسفند 1399
نمونه صورتجلسه – توافق و تقسیم ارث بین ورثه

 نمونه صورتجلسه – توافق و تقسیم ارث بین ورثه

 

 

 

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 72500

 

متن صورتجلسه و قرارداد تقسیم اموال بین ورثه

بدینوسیله امضاکنندگان ذیل و وراث مرحوم .......... ضمن توافق و صلح و فصل خصومت های احتمالی به شرحی که در ادامه خواهد آمد در مورد سهم الارث خود و ماترک آن مرحوم با بکدیگر توافق و مصالحه نموده و اموال مشترک را تقسیم می نمایند.

 

1- ماترک مرحوم ............. عبارت است از هفت هزارمتر مربع زمین در روستای ... ، که مدرک مثبت مالکیت ایشان یک صلح نامه است از مالکین قبلی.

 

2- ملک موصوف واجد مجموعه ای از مشکلات حقوقی است که شرکا و طرفین این قرارداد متعهد می شوند در جهت رفع این مشکلات و موانع حقوقی با یکدیگر مساعدت و همکاری بنمایند.این مشکلات حقووقی عبارتند از یکی احتمال وقف بودن تمام یا قسمتی از  ملک و دیگر ادعای همسایه ملک مجاور مبنی بر داشتن سهم و تصرفات قانونی وی و در  نهایت تصمیم شورای ده در خصوصص قرار گرفتن قسمتی یا تمام این قطعه زمین در طرح توسعه آموزش روستا.

 

3- ورثه مرحوم ........  در زمان فوت عبارت بوده اند از آقای امیر ..... ، آقای افشین .... و خانم مهدیه ........ که بدیل فوت آقای افشین ...، همسر ایشان خانم مهدیه .......، جانشین ایشان خواهد بود.

 

4- طرفین توافق می نمایند که هر یک از خانم ها مهدیه .......و...... و آقای امیر ... بطور کاملا مساوی از این ملک سهم ببرند.

 

5- با عنایت به اینکه مرحوم ..... در زمان حیات خود جمعاً مقدار .... متر از ملک موصوف را به موجب قرارداد عادی به آقایان  امیر و افشین انتقال و واگذار نموده است این متراژ، از کل سهام، کسر شده و آنچه باقی می ماند بین ورثه موضوع بند 3، به صورت مساوی تقسیم خواهد شد.

 

6- خانم مهدیه ....... با امضای این صورتجلسه و صلح نامه از کل مهریه و حق و حقوق ناشی از زوجیت خود اعلام انصراف و گذشت و ابراء نموده و در این خصوص هیچ گونه ادعایی نخواهد داشت.

 

7- خانم مهدیه .....تعهد می نماید که نیمی از سهم خود را پس از حصول نتیجه و رفع مشکلات حقوقی به یکی از فرزندان خود، آقای امیر ....، به صورت بلاعوض صلح و هبه نماید.

 

8- خانم مهدیه ...... سه دانگ از آپارتمان خود واقع در تهران، نارمک، ........... را به صورت صلح عمری به فرزند خود آقای امیر .... صلح نموده و توافق می شود که تا زمان حیات خود حق استفاده از آن آپارتمان را داشته و پس از آن به صورت قهری سه دانگ مالکیت به آقای امیر .... منتقل می شود.

 

9- در راستای رفع مشکلات حقوقی، طرفین با انتخاب یک وکیل دادگستری و انعقاد قرارداد و سپردن مدارک به وی و دریافت رسید، همکاری و همراهی نموده و سایر مفاد قرارداد بعد از حصول نتایج مثبت حقوقی در این خصوص قابل اعمال خواهد بود.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر
دسته بندی مطالب و مقالات
امور حقوقی و قراردادها
دعاوی ملکی و غیر منقول
انحصار وراثت - ارث - وصیت
دعاوی خانواده و امور حسبی
امور کیفری - جرایم و مجازات ها
دعاوی تجاری - تجار و شرکت ها
دعاوی اداری و روابط کار
مطالب و موضوعات مهم
Skip Navigation Links.

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.