ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 06 مرداد 1399
نمونه وكالتنامه پیگیری امور شرکت ها توسط وکیل

 نمونه وكالتنامه پیگیری امور شرکت ها توسط وکیل

نتیجه عقد وکالت اعطای نیابت از سوی موکل به وکیل است.هرچند که در عمل از وکالتنامه برای انتقال مال و حق هم استفاده می شود ولی حرف اعطای وکالت تا وقتی که انتقال در قالب یکی از عقود مملک رخ نداده است برای وکیل حاصل نمی شود.بسیار متداول است که یکی از شرکای شرکت اعمال اختیارات خود را با تنظیم وکالتنامه به فرد دیگری واگذار می کند آن فرد می تواند یکی از شرکای شرکت باشد یا شخصی از خارج در ادامه یک نمونه وکالتنامه برای واگذاری اختیارات شریک شرکت به فرد دیگری آورده می شود.البته باید توجه داشت که حسب ضرورت اختیارات اعطایی می تواند متفاوت باشد و به همین جهت توصیه می شود قبل از اعطای اختیارات و امضای وکالتنامه وکیل و موکل هر دو با یک وکیل دادگستری و مشاوره حقوقی و فرد آشنا به مقررات شرکت ها مشورت نماید .

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 19631

متن وكالت نامه - انجام کارهای رسمی شركت


موکل/ موکلین :

آقای / خانم ....... فرزند ......... شماره شناسنامه : ........... متولد: ........ صادره از: ........... به شماره ملی : ........ ساکن ............. .

 


وکیل / وکلا :

آقای / خانم ....... فرزند ......... شماره شناسنامه : ............. متولد: ........ صادره از: ........... به شماره ملی : ........ ساکن ............. .

 


مورد وکالت شرکت :

مراجعه به تمامی ادارات دولتی و غیر دولتی و وابسته به دولت و ارگان ها و سازمان ها و نهادها و تمامی مراجع اداری و قانونی تحت هر عنوان واسم و در صورت فقد هر گونه منع قانونی و اقدام به انجام کلیه امور موکل در شرکت .......... ثبت شده به شماره ............ در اداره ثبت .......... با توجه به سهام و سمت وی و شرکت در مجامع عمومی عادی و فوق العاده یا عادی به طور فوق العاده و اتخاذ تصمیم و دادن رای و پیشنهاد و انتخاب شدن یا انتخاب نمودن ، حضور در جلسات هیات مدیره و تصمیم گیری و قبول سمت و یا انتخاب کردن و امضاء صورت جلسات مجامع و هیات مدیره و تغییرات حتی امضاء تغییرات در ثبت شرکت ها و وفق مقررات و مفاد اساسنامه و مصوبات قانونی مجامع و هیات مدیره و تسلیم یا اخذ اوراق و اسناد و مدارک اعم از اصل یا رونوشت و کپی و در صورت فقد هر گونه منع قانونی اقدام در خصوص واگذاری و انتقال قطعی دادن کلیه سهام موکل در شرکت یاد شده تحت هر یک از عقود و عناوین حقوقی با جمیع متعلقات و لواحق به هر مقدار و به هر ارزش بعضاً متوالیاً و یا یکجا و به هر شخص حقیقی یا حقوقی حتی به خود در مقابل هر بها و هر شرط و با هر کمیت و کیفیت ولو به صورت صلح حقوق و اسقاط نمودن کافه ی خیارات خصوصاً خیار غبن ولو به هر مقدار و به هر ارزش بعضاً متوالیاً و یا یکجا و به هر شخص حقیقی یا حقوقی حتی به خود در مقابل هر بها و هر شرط و با هر کمیت و کیفیت ولو به صورت صلح حقوق و اسقاط نمودن کافه ی خیارات خصوصاً خیار غبن ولو به اعلی مراتبه و اخذ بهاء و تحویل دادن سهام و تنظیم و امضاء اسناد رسمی مربوطه حتی اصلاحیه های احتمالی آن و تنظیم و امضاء صورت جلسات مجامع عمومی و یا تغییرات مربوطه به منظور احراز انجام این وکالت و حضور در اداره ثبت شرکت ها و ثبت اسناد و املاک و امضاء دفتر سهام و تسلیم  سهام انتقالی به مشتری و عنداللزوم اخذ سود و حتی انتقال سود مربوطه به طریق اولی به شرح معنونه و تسلیم یا اخذ اسناد و مدارک و اوراق اعم از اصل و رونوشت و کپی و سپردن هر گونه تعهد و تصدیق امضاء به هر نحو و ترتیب به جای موکل و قیام و اقدام به تمامی تشریفات لازمه وفق مقررات و موازین قانونی ضمناً موکل ضمن عقد خارج لازم حق عزل وکلاء / وکیل را به مدت ............. سال از خود سلب و ساقط نمود .

 


حدود اختیارات وکیل شرکت :

وکلا / وکیل مرقوم دارای اختیارات تامه در خصوص مورد وکالت و لوازم آن می باشد و اقدام و امضاء وکلا / وکیل  به جای اقدام و امضاء موکلین / موکل دارای اختیار و نفوذ قانونی است . مدلول این سند فقط در نفس وکالت مؤثر است .

به تاریخ .... / .... / ............ هجری شمسی.

 

 

 مطالب مرتبط با تنظیم وکالتنامه :

1- متن قرارداد بیع یا خرید و فروش

2- مشاوره با وکیل جهت تنظیم قرارداد

3- اختیارات وکیل دادگستری - وکالتنامه دادگستری

4- آشنایی با شغل وکالت دادگستری - انواع وکیل دادگستری

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.