ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 13 مرداد 1399
علامت تجاری - مدت اعتبار - نحوه تمدید

 علامت تجاری - مدت اعتبار - نحوه تمدید

 

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 1638

 

احکام و مقررات ثبت و تمدید علامت تجاری

1- پس از انتشار آگهی ثبت علامت، موضوع ماده ۱۲۰  آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، علائم تجاری و ... و تحویل نسخه منتشر شده یا منعکس در سایت روزنامه رسمی توسط متقاضی به مرجع ثبت، ظرف ۳۰ روز از تاریخ انتشار، در صورتی که مرجع ثبت تشخیص دهد شرایط مندرج در قانون و این آیین نامه رعایت شده و نسبت به تقاضای ثبت علامت نیز اعتراض نشده و یا اعتراض رد شده است، علامت را پس از پرداخت هزینه های مربوط در دفتر ثبت علامت، ثبت می کند.

2- متقاضی باید ظرف مدت ۳۰ روز پس از اعلام کتبی مرجع ثبت مبنی بر تایید نهایی علامت، نسبت به پرداخت هزینه های ثبت علامت و انتشار آگهی موضوع ماده ۱۲۹ این آیین نامه اقدام نماید. در صورت عدم پرداخت هزینه ها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه کان لم یکن تلقی می گردد. این مهلت برای متقاضیان مقیم خارج از کشور ۶۰ روز می باشد.

3- ثبت علامت در دفتر ثبت با قید مراتب ذیل به عمل خواهد آمد:

1ـ اسم و نشانی و تابعیت مالک علامت.

ماده۱۲۶ ـ پس از انتشار آگهي ثبت علامت، موضوع ماده ۱۲۰ اين آيين نامه و تحويل نسخه منتشر شده يا منعكس در سايت روزنامه رسمي توسط متقاضي به مرجع ثبت، ظرف ۳۰ روز از تاريخ انتشار، در صورتي كه مرجع ثبت تشخيص دهد شرايط مندرج در قانون و اين آيين نامه رعايت شده و نسبت به تقاضاي ثبت علامت نيز اعتراض نشده و يا اعتراض رد شده است، علامت را پس از پرداخت هزينه هاي مربوط در دفتر ثبت علامت، ثبت مي كند.

تبصره ـ در صورت عدم تحويل نسخه منتشرشده يا منعكس در سايت روزنامه رسمي به مرجع ثبت ظرف مهلت مقرر در اين ماده، اظهارنامه كان لم يكن تلقي خواهدشد.

ماده ۱۲۷ ـ متقاضي بايد ظرف مدت ۳۰ روز پس از اعلام كتبي مرجع ثبت مبني بر تاييد نهايي علامت، نسبت به پرداخت هزينه هاي ثبت علامت و انتشار آگهي موضوع ماده ۱۲۹ اين آيين نامه اقدام نمايد. در صورت عدم پرداخت هزينه ها در مهلت مقرر فوق، اظهارنامه كان لم يكن تلقي مي گردد. اين مهلت براي متقاضيان مقيم خارج از كشور ۶۰ روز مي باشد.

ماده ۱۲۸ ـ ثبت علامت در دفتر ثبت با قيد مراتب ذيل به عمل خواهد آمد:

۱ـ اسم و نشاني و تابعيت مالك علامت؛

۲ـ اسم و نشاني نماينده قانوني او، در صورت وجود؛

۳ـ الصاق يك نمونه از علامت در محلي كه به اين امر اختصاص داده شده است؛

۴ـ تعيين اجزا علامت با ذكر رنگ، در صورتي كه رنگ به عنوان صفت مشخصه و يا ويژگي علامت باشد؛

۵ـ تاريخ كامل (ساعت، روز، ماه و سال) و شماره ثبت اظهارنامه و تاريخ و شماره ثبت علامت؛

۶ـ فهرست كالاها و خدماتي كه علامت براي تشخيص آن ها استفاده مي شود، با اشاره به طبقه يا طبقات آن ها طبق طبقه بندي بين المللي؛

۷ـ در صورت ادعاي حق تقدم و پذيرش آن، تاريخ، شماره و محل تسليم اظهارنامه مقدم؛

۸ـ مدت اعتبار ثبت علامت.

تبصره ۱ـ در دفتر ثبت براي هرعلامت دو صفحه اختصاص مي يابد و هر تغيير و اصلاح و همچنين نقل و انتقالاتي كه جزئاً يا كلاً نسبت به علامت صورت مي گيرد، در صفحات مزبور قيد مي گردد. در صورت نياز به صفحات اضافي مرجع ثبت مي تواند از دفتر متممي به اين منظور استفاده نمايد.

تبصره ۲ـ درج مراتب فوق پس از تكميل بايد به امضاء مالك علامت يا نماينده قانوني وي و همچنين رئيس اداره ثبت علائم تجاري برسد.

ماده ۱۳۱ ـ با توجه به بند د ماده ۴۰ قانون، مالك علامت مي تواند با پرداخت هزينه مقرر، درخواست تمديد اعتبار ثبت علامت را براي دوره هاي متوالي ده ساله بنمايد. درخواست تمديد ثبت ظرف يك سال قبل از انقضاي مدت اعتبار ثبت علامت در هر دوره، به عمل خواهد آمد.

تبصره ـ در صورت عدم درخواست تمديد ثبت ظرف مهلت يادشده، امكان درخواست آن ظرف مهلت ۶ ماه پس از پايان اعتبار ثبت علامت، با پرداخت جريمه تاخير به ميزان نصف هزينه ثبت علامت وجود دارد، والا ثبت علامت از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

ماده ۱۳۲ ـ درخواست تمديد ثبت علامت در دو نسخه توسط مالك علامت ثبت شده يا نماينده قانوني او تهيه و پس از امضاء به مرجع ثبت تسليم مي شودمراجع يادشده پس از دريافت درخواست تمديد ثبت و ضمائم، آن را در دفتر مربوطه وارد و برروي هريك از نسخ درخواست، تاريخ دريافت و شماره آن را قيد و نسخه دوم آن را كه داراي همان مشخصات نسخه اصلي است بعد از امضاء و مهر به عنوان رسيد به درخواست كننده مسترد خواهد كرد.

ماده ۱۳۳ ـ درخواست تمديد ثبت بايد حاوي موارد ذيل باشد:

۱ـ شماره و تاريخ ثبت اظهارنامه و علامتي كه تمديد آن مورد درخواست است؛

۲ـ طبقه يا طبقات كالاها و خدماتي كه علامت براي تشخيص آن ها ثبت شده است؛

۳ـ اسم و نشاني كامل مالك علامت ثبت شده يا نماينده قانوني وي، در صورتي كه درخواست توسط نماينده به عمل آيد.

تبصره۱ـ درخواست تمديد ثبت وقتي پذيرفته مي شود كه هزينه تمديد پرداخت شده باشد.

تبصره۲ـ در موقع تمديد ثبت، مرجع ثبت مكلف است طبقه كالاها و خدمات را مطابق با جديدترين ويرايش طبقه بندي بين المللي علامت، در دفتر ثبت و گواهي نامه تمديد ثبت علامت را براساس آن تصحيح نمايد. هزينه تغيير طبقات ناشي از اعمال ويرايش جديد طبقه بندي بين المللي به عهده مالك علامت خواهد بود.

تبصره۳ـ مالك علامت مي تواند ضمن درخواست تمديد، درخواست جداگانه اي را براي تقليل طبقه يا كالاها و خدماتي كه علامت براي آن به ثبت رسيده است، بدون پرداخت هزينه ثبت تغيير، تسليم مرجع ثبت نمايد.

تبصره۴ـ در صورت تغيير طبقات يا كالاها، مندرجات اين ماده با انجام تغييرات لازم، به هزينه مالك علامت، در روزنامه رسمي آگهي مي شود.

ماده ۱۳۴ ـ مدارك زير بايد به درخواست تمديد ضميمه گردد:

۱ـ مدارك مثبت هويت متقاضي

۲ـ حداقل شش نمونه از علامت با رعايت ماده ۱۰۸ اين آيين نامه

۳ـ رسيد مربوط پرداخت هزينه ها

۴ـ مدارك نمايندگي قانوني، در صورتي كه درخواست توسط نماينده به عمل آيد

ماده ۱۳۵ ـ با رعايت تبصره هاي ۲ و ۳ ماده ۱۳۳ اين آيين نامه، تمديد ثبت علامت نمي تواند هيچ تغييري در آخرين شكل ثبت آن به وجود آورد. در غير اين صورت مقررات تغيير علامت قابل اعمال خواهد بود.

ماده ۱۳۶ ـ تمـديد ثبـت علامت دنباله ثبـت اصلـي در دفـتر ثبت مي شود و گواهي نامه تمديد ثبت طبق فرم (ع ـ ۴) صادر و تسليم مالك علامت يا نماينده قانوني وي مي گردد.
گواهي نامه تمديد ثبت شامل مندرجات گواهي نامه اصلي با انجام تغييرات لازم، و نيز مدت اعتبار و تاريخ انقضاي آن خواهد بود.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.