ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402
اظهارنامه دعوت به انجام موضوع تعهد و قرارداد صلح

 اظهارنامه دعوت به انجام موضوع تعهد و قرارداد صلح

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 628

الزام به انجام عقد صلح

 

متن اظهارنامه قانونی دعوت از مخاطب برای انجام تعهدات قراردادی

بسمه تعالی
مخاطب محترم جناب آقای رامین  .....
با سلام
احتراما به موجب این اظهارنامه و مستندا به ماده 156 قانون آیین دادرسی مدنی مراتب زیر را رسماً و قانوناً به اطلاع شما می رسانم:
نظر به این که مستندا به دو قرارداد تنظیمی فیمابین اینجانب و جنابعالی، به مشخصات زیر:
1-    قرارداد شماره 110/الف مورخ 1397/12/22 در خصوص یک واحد آپارتمان به پلاک ثبتی .... فرعی از .... اصلی قطعه 10 تفکیکی 
2-    قرارداد شماره 110/ب مورخ 1397/12/22 درخصوص یک واحد آپارتمان به پلاک ثبتی .... فرعی از .... اصلی قطعه 3 تفکیکی
در خصوص دو واحد آپارتمان ملکی اینجانب قراردادهای صلح تنظیم گردید و به موجب این دو قرارداد و الحاقیه های آن، در ازای موضوع صلح، شما ملزم به ایفای تعهدات خود تحت شرایط مقرر در این قرارداد ها بوده اید که متاسفانه از انجام برخی از تعهداتی که نسبت به اینجانب داشته اید به شرح زیر خودداری نموده اید. لذا با ارسال این اظهارنامه برای آخرین بار از شما دعوت می شود نسبت به پایبندی به قرارداد های مذکور و ایفای وظایف قراردادی خود به شرح زیر عمل نمایید:
1 -  در خصوص قرارداد صلح 110/الف
مستندا به بند 2 ماده 3 قرارداد مذکور، مقرر گردید که مبلغ 9/500/000/000 ریال به عنوان بخشی از مال الصلح که معادل بدهی اعلامی از سوی بانک سرمایه بوده نزد شما (متصالح) باقی بماند تا پس از صدور رای دادگاه و پس از آزادسازی مورد صلح و فک رهن و تنظیم سند رسمی به نام متصالح یا هر شخص دیگری که متصالح بخواهد، از ما به التفاوت مبلغ تقلیل یافته از رقم اعلامی بانک،  به میزان 20 درصد مبلغ تقلیل یافته باید به اینجانب (مصالح) پرداخت می نمودید.
اما متاسفانه با وجود صدور رای قطعی مراجع قضایی در این خصوص که منجر به کاهش مبلغ بدهی قابل پرداخت اینجانب به بانک و تعیین میزان دقیق مبلغ تقلیل یافته گردید (مبلغ ... ریال)،  به رغم فک رهن و تنظیم سند رسمی به نام خودتان، تا کنون اقدامی در جهت پرداخت بدهی خود (موضوع بند 2 ماده 3 قرارداد مذکور) به عمل نیاورده اید و مستندا به سطر انتهایی این بند، تا زمانی که این 20 درصد مابه التفاوت مذکور را به اینجانب پرداخت ننمایید، ذمه شما به عنوان متصالح نسبت به این قرارداد بری نگردیده و همچنان بابت مال الصلح به اینجانب بدهکار هستید. 
 2 - در خصوص قرارداد صلح 110/ب

 

اولاً : این قسمت از اظهارنامه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.


دوم اینکه : این قسمت از لایحه به جهت حفظ اسرار موکل حذف شده است.


سوم اینکه : با توجه به تعهد جنابعالی در بند فوق الذکر مبنی بر لزوم فروش فوری ملک موضوع قرارداد پس از فک رهن به جهت تسویه حساب، شما حق انتقال ملک به خود و به تبع آن هیچ گونه تصرف مالکانه ای در ملک مذکور را نداشته اید و به جهت انتقال ملکیت بدون هماهنگی و رضایت اینجانب به خودتان و نیز انتقال منافع ملک به غیر، سبب ورود ضرر به اینجانب گردیده اید.چه اینکه تا پیش از فروش ملک و تسویه حساب، اینجانب نیز در منافع ملک مذکور سهیم می باشم. فلذا از تاریخ فک رهن ملک مذکور لغایت فروش آن و تسویه حساب با اینجانب ملزم به پرداخت اجرت المثل ایام تصرف به میزان سهم اینجانب خواهید بود.
چهارم اینکه : مستندا به قسمت الف بند 3 ماده 3 قرارداد فی مابین، در صورتی که به موجب رای مراجع قضایی، میزان بدهی اینجانب از رقم اعلامی بانک کمتر باشد، شما (متصالح) موظف بوده اید پس از فک رهن و انتقال سند حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به پرداخت 20 درصد مبلغ تقلیل یافته به اینجانب اقدام نمایید و ضمانت اجرای این تعهد نیز ماهانه 5 درصد مبلغ مذکور تعیین گردید. اما متاسفانه از انجام این تعهد خود نیز سرباز زده اید و با وجود صدور رای قطعی در این خصوص و تعیین میزان مابه التفاوت مبلغ تقلیل یافته از مبلغ اعلامی بانک، اقدامی در خصوص تسویه حساب آن به عمل نیاورده اید. 
نظر به مراتب فوق و به موجب این اظهارنامه به شما اخطار می شود که فورا نسبت به انجام وظایف خود که به موجب قراردادهای فوق الذکر بر عهده دارید اقدام نمایید. در غیر اینصورت ناگزیر از طرح دعوا و اقدام قانونی علیه شما می باشم و کلیه عواقب و هزینه های مترتبه بر عهده شما خواهد بود.  
با احترام .....
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.