ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 مرداد 1399
وکیل برای تصادفات رانندگی

 وکیل برای تصادفات رانندگی

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2050

 

مطالعه سوالات متداول تصادفات رانندگی 


سوال حقوقی - اخذ دیه از راننده متواری

 آیا فردی که در یک حادثه تصادف آسیب دیده، در صورت متواری شدن عامل تصادف، باز هم می‌تواند دیه خود را بگیرد؟

 

پاسخ : 

در پاسخ به این سوال باید گفت که اگر متهم متواری باشد و امکان دسترسی به او نباشد، پس از صدور حکم، دیه از محل صندوق تامین خسارات پرداخت می‌شود.


سوال حقوقی - فوت عابران پیاده در حوادث رانندگی

 در صورتی که عابر پیاده در تصادف رانندگی مقصر باشد، چه کسی سئول پرداخت دیه است؟

 

پاسخ :

در مورد فوت عابران پیاده در حوادث رانندگی و وضعیت پرداخت دیه آن ها، در مواردی كه عبور عابر پیاده از محل ممنوع است اگر عابر عبور كند و راننده‌ای كه با سرعت مجاز و مطمئنه در حال حركت بوده و وسیله نقلیه او نیز نقص فنی ندارد با عابر پیاده تصادف کند، مسوولیتی در مورد دیه نخواهد داشت. 


سوال حقوقی - پرداخت دیه از سوی بیمه

سلام من ۳ساله تصادف کردم و بعد از درمان و بهبودی تمام مدارک و پروندرو به شرکت بیمه ارسال کرده ام و تایید هم شده و شماره حساب هم به شرکت بیمه داده ام و شماره حساب هم تایید شده و منتظر پرداخت دیه از طرف شرکت بیمه هستم و چون تقریبا۲ساله هنوز دیه به من پرداخت نشده من وکیل گرفته ام حالا میخواستم بدونم با اینکه شماره حساب من از طرف بیمه تأیید شده مبلغ دیه به حساب وکیل واریز میشود یا موکل؟

 

پاسخ :

در صورتی که وکیل دادگستری شما از طرف شما وکالت در مطالبه و قبض مبلغ دیه را داشته باشد، در صورت درخواست ایشان دیه به حساب ایشان هم قابل پرداخت است. البته وکیل دادگستری شما میتواند درخواست کند یا شماره حساب بده که مبلغ مستقیم به حساب شما واریز شود. 


سوال حقوقی- بیمه شخص ثالث

آیا بیمه ثالث موتور هزینه خسارت برای افراد زیر 18 سال رو میده؟

 

پاسخ :

مسئولیت بیمه و پرداخت خسارت هیچ ارتباطی به سن و سال زیان دیده ندارد.

شخص ثالث به کسی گفته می شود که سرنشین وسیله نقلیه (به غیر از راننده) بوده و یا خارج از وسیله نقلیه و در اثر حادثه رانندگی خسارت به وی وارد شده است. 


سوال حقوقی - تصادف رانندگی ، دیه ، بیمه شخص ثالث

سلام بنده ۴سال پیش با ماشین زدم به درخت خودمم مقصر بودم دماغم هم شکست الان بعد ۴سال حس بویاییم از دست دادم می خواستم ببینم برای دیه می تونم اقدام کنم یانه؟ اگه میشه دیه به چه تاریخی حساب میشه؟

 

پاسخ :

در فرض شما پرداخت دیه منتفی است. به این دلیل بیمه شخص ثالث مخصوص موردی است زیان دیده شخصی غیر از راننده خود آن وسیله نقلیه باشد. اگر با راننده دیگری تصادف می کردید بیمه آن راننده شما را هم پوشش می داد ولی در فرض سوال نمی توانید از بیمه خودروی خود استفاده کنید.


سوال حقوقی - تصادف رانندگی نداشتن گواهینامه

باسلام و احترام چند روز پیش با موتورسیکلت خودم با یک موتورسیکلت دیگه تصادف کردم.نه من گواهینامه و بیمه دارم و نه شخص مقابل. چون اون فرد حال روحیش زیاد خوب نبود من بهش اصرار کردم که به اورژانس زنگ بزنیم ولی گفت گواهینامه ندارم موتورم را می خوابونند ولی از طرفی مادرم نگران می شود با پدرش تماس گرفتیم و پدرشان امد که ایشان را به بیمارستان ببرد چون سرش ضربه دیده بود خودم هیچ آسیبی ندیدم ولی به موتورم خسارت وارد شد و طرف مقابل به من گفت برو موتورت رو درست کن هرچی خسارتت شد من می دم و صحنه را به هم زدیم و هر یک رفتیم. امروز پدرشان تماس گرفتند می گویند باید بروم کلانتری برای کروکی گفتم چرا گفت چون صحنه تصادف بهم خورده الان برای ترخیص پسرش از بیمارستان به مشکل خورده است چون بیمارستان تمام هزینه ها رو به صورت آزاد حساب کرده است.

 

پاسخ :

هزینه های درمان را خودتان باید بدهید و بیمه از هیچیک از شما حمایت نمی کند به دلیل اینکه گواهینامه نداشته اید خسارات بدنی هر دوی شما شبهه عمد (کلاهبرداری) است. و هریک باید خسارت دیگری را بدهد و در واقع هر دو در هر حال مقصرید. اینگونه وقایع با مقررات راهنمایی و رانندگی تفسیر نمی شود و مطابق قانون مجازات اسلامی هر دو ضامن هستید حتی اگر از نظر مقررات راهنمایی و رانندگی مقصر نباشید. رانندگی بدون گواهینامه و ایراد صدمه به دیگری خود جرم است. 


سوال حقوقی - دیه تصادف رانندگی

با سلام بهمن 94 تصادف کرده ام اکنون حکم دادگاه شکستگی استخوان درشت نی و نازک نی پا دوفقره، چهار پنجم از یک پنجم از یک دوم دیه و بابت وسایل ارتوپدی جهت شکستگی به پرداخت دو نیم درصد دیه و جراحت دامیه پشت دست راست، یک درصد دیه و بابت جراحت قسمت میانه بازوی راست پرداخت یک درصد دیه. می خواستم بدانم که مبلغ آن چقدر می شود.

 

پاسخ :

در رای دادگاه میزان درصد نسبت به دیه کامل نوشته می شود و شما می توانید با توجه به آن درصد دیه را محاسبه کنید. 


سوال حقوقی - خسارت ماشین

سلام، هفته گذشته یک ماشین با ماشین من تصادف کرد و پلیس میزان خسارت را 24 میلیون تومان اعلام کرد. به بیمه مراجعه کردیم و با توجه به اینکه میزان سقف تعهد خسارت شخصی که با من تصادف کرده 10 میلیون تومان بود، بیمه فقط 10 میلیون به من پرداخت کرد و گفت برای دریافت بقیه خسارت باید شکایت کنم. برای تشکیل پرونده در دادگستری 7 میلیون تومان واریز کردم. بعد از مدتی پیامکی آمد که 10 میلیون تومان دیگر باید به حساب دادگستری بریزم. الان من موندم که اگه 10 میلیون دیگر واریز کنم چه اتفاقی می افتد. آیا این 17 میلیون تومان بعدا به من برگردانده می شود یا نه؟ مانده خسارتی که باید دریافت کنم چه می شود. ممنون می شم من را راهنمایی کنید.

 

پاسخ :

در رای دادگاه میزان درصد نسبت به دیه کامل نوشته می شود و شما می توانید با توجه به آن درصد دیه را محاسبه کنید. 


سوال حقوقی - دیه تصادف هنگام رانندگی

ماه گذشته هنگام رانندگی تصادف کردم. صورتم دچار صانحه شد و از چند ناحیه بخیه خورده است.بیمه ثالث هم ۲۲تیر تمدید کردم.آیا با اینکه راننده مقصرم بابت جراحت صورتم به خودم از طرف بیمه دیه تعلق میگیرد؟

 

پاسخ :

سوالتون مبهم است، با ذکر جزییات مجددا ارسال کنید.


سوال حقوقی - محاسبه دیه

پدر من برج 12 سال 95 تصادف کرده رای دادگاه توی برج 11 سال 96 صادر شد بعد ازگذشت 20 روز که رای دادگاه قطعی شد توی برج 12 توی بیمه تشکیل پرونده کردیم الان مقصر هم نرخ 2.5 دردصد جریمه خودشو پرداخت کرده و در تاریخ 20 اسفند پرونده ما آماده پرداخت بود ولی بیمه حواله صادر نکرد وگفت سال بعد پرداخت می کنیم آیا سال بعد دیه براساس نرخ جدید سال 97 باید پرداخت بشه یا نرخ دیه سال 96.باتشکر ازشما سرورگران گرامی.

 

پاسخ :

نرخ بیمه براساس زمان پرداخت محاسبه می شود یعنی بر اساس میزان دیه تعیین شده در سال 97. به عبارت دیگر در جرایم غیر عمد مسئول پرداخت دیه ( که در اینجا شرکت بیمه است)، دو سال از وقوع  حادثه مهلت دارد تا دیه را پرداخت کند و در زمان پرداخت باید دیه را به نرخ روز بدهد. 

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.