ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 شهریور 1399
وکیل دادگستری امور ایرانیان مقیم خارج از کشور

 وکیل دادگستری امور ایرانیان مقیم خارج از کشور

ایرانیانی که خارج از کشور زندگی می کنند و ایرانیان مقیم خارج فارغ از دلیل اقامتشان در خارج، که می تواند مهاجرت یا اقامت تحصیلی یا پناهندگی باشد، در ایران تعلقات مادی و حقوقی دارند که که نیاز به معرفی وکیل دادگستری می شود. این افراد می توانند جهت فروش یا اجاره یا اداره اموالشان و یا مشکلات حقوقی که برای اموالشان در ایران پیش آمده یا جهت امور و دعاوی خانوادگی و یا سایر دعاوی و مسائل و امور حقوقی خود با یک وکیل دادگستری مرتبط باشند .این دفتر خدمات حقوقی با ارائه خدمات ویژه به این عزیزان می تواند در خدمت ایشان باشد.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2030

 

خدمات وکیل برای ایرانیان مقیم خارج از کشور 

نکاح

ازدواج ایرانیان مقیم خارج از کشور، تابع قانون ایران هستند. یعنی از جهت اصل ازدواج باید قانون کشور جمهوری اسلامی ایران را رعایت کنند و از آنجا که مسافت موجود و عدم آشنایی با قوانین ایران می تواند برای آنها مشکل ساز باشد، می توانند با وکالت دادن به وکیلی که در ایران فعالیت می کند و به قوانین ایران نیز آشنا می باشد هرچه زودتر و مطمن تر به مطلوب خود برسند.

 

طلاق

صیغه طلاق در خصوص طلاق ایرانیان خارج از کشور بر طبق قوانین ایران بین آنها جاری شود. تشریفات جاری شدن صیغه طلاق نیازمند آگاهی از قوانین ایران و مشاوره با وکلای فعال در ایران می باشد

 

اهلیت اشخاص

از آنجا که اهلیت هر شخص برای معامله کردن تابع دولت متبوع خودش می باشد، اگر یک نفر تبعه ایران در خارج از کشور معامله ای انجام دهد، از حیث قواعد مربوط به اهلیت که در صحت آن معامله نقش به سزایی دارد، تابع قوانین ایران است و بایستی با آگاهی از قواعد اهلیت در ایران به معامله بپردازد و این آگاهی از قوانین مستلزم مشاوره با وکلای ایرانی می باشد.

 

قانون حاکم بر ترکه

از آنجا که مسائل مربوط به ارث و ترکه متوفی از قواهد مربوط به احوال شخصیه می باشند، در صورت فوت تبعه ی ایران که در خارج زندگی می کند، قواع مربوط به ارث او تابع قوانین ایران خواهد بود و از آنجا که شناخت مسائل مربوط به ترکه و حقوق ارثی نیازمند اشراف به این قوانین است، لزوم داشتن یک وکیل که دارایی موجود متوفی در ایران را تحت نظارت و اداره خود درآورد بیش از پیش محسوس است. پس لازم است با تعیین وکیل پیش از فوت، به این امر مهم جامه عمل پوشانید.

 

قانون حاکم بر اموال غیر منقول

در صورتی که اتباع ایرانی اموال غیرمنقولی همچون خانه و زمین در ایران داشته باشند ولی خودشان خارج از ایران اقامت داشته باشند، از آنجا که اموال غیرمنقول از حیث حقوق مربوط به آنها مثل مالیات و تشریفات انتقال یا اداره آن تابع قوانین ایران می باشند، اتباع ایرانی می توانند امور مربوط به اموال غیرمنقول خود را که در ایران واقع اند و تابع قوانین ایران می باشند، به وکلای حاضر در ایران واگذار کنند.

 

اجرای احکام و اسناد رسمی خارجی

احکام صادره از محاکم خارجه و همچنین اسناد رسمی لازم الاجراء تنظیم شده در خارجه را نمی توان در ایران اجرا نمود، مگر اینکه مطابق قوانین ایران امر به اجراء آنها صادر شده باشد.

بنابراین دادگاه های ایران اسناد و احکام را از حیث اعتبار و تعارض نداشتن با نظم عمومی بررسی می کنند و سپس حکم به اجرای آن صادر می کنند. نفوذ این اسناد و آراء منوط به همین بررسی و حکم است.

پس اگرسندی در خارج از ایران تنظیم شود و افرادی که این سند برایشان تنظیم شده ایرانی باشند و خواهان اجرای این اسناد در ایران باشند، به علت عدم آشنایی با قواعد ایران باید با وکلای ایرانی که آشنا با قوانین ایران هستند، مشورت نمایند تا بتوانند از مزایای اجرای قانونی آراء خود در ایران بهره مند شوند.

 

اجرای قراردادها

تعهدات ناشی از عقود تابع محل وقوع عقد است. بنابراین اگر قراردادی خارج از ایران تنظیم شود، تابع قوانین محل تنظیم خود خواهد بود حتی اگر طرفین این قرارداد ایرانی باشند اما همین قرارداد اگر بخواهد در ایران تنظیم شود، در صورتی که برخلاف اخلاق حسنه بوده و یا به واسطه جریحه دار کردن احساسات جامعه یا به علت دیگر مخالف نظم عمومی محسوب شود، محکمه نمی تواند آن را به موقع اجراء گذارد.

آشنایی به مسائل مرتبط با نظم عمومی در ایران، مستلزم آشنایی با قوانین ایران می باشد که یک وکیل آشنا به مقررات ایران برای اجرای سریعتر و درست تر این قراردادها نقش موثری ایفاء خواهد نمود.

 

قانون حاکم بر روابط ابوین و اولاد

روابط بین ابوین و اولاد تابع قانون دولت متبوع پدر است مگر اینکه نسبت طفل فقط به مادر مسلم باشد که در این صورت روابط بین طفل و مادر او تابع قانون دولت متبوع مادر خواهد بود.

بنابراین اگر پدری ایرانی در خارج از ایران دارای فرزندی شود، روابط بین آنها تابع قانون دولت ایران خواهد بود. آشنایی با این قوانین نیز مستلزم مشورت با وکلای ایرانی می باشد

 

قانون حاکم بر سرپرستی محجور

ولایت قانونی و نصب قیم، بر طبق قوانین دولت متبوع مولی علیه خواهد بود. البته علاوه بر نصب قیم، تمامی اختیارات و تکالیف قیم در خصوص مولی علیه نیز تابع قوانین دولت متبوع مولی علیه خواهد بود.

بنابراین حتی اگر محجوری که تابع ایران است در خارج از ایران اقامت داشته باشد، امور مربوط به ولایت قانونی یا نصب قیم برای او و سایر اختیارات و تکالیف قیم، تابع قوانین ایران خواهد بود و آشنایی با قوانین ایران نیز نیازمند مشاوره با وکلای آشنا به قوانین ایران است.

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.