ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 آذر 1401
لایحه در خصوص دعاوی خانوادگی اقلیت های مذهبی 

 لایحه در خصوص دعاوی خانوادگی اقلیت های مذهبی 

اصولاً مقررات عمومی و قواعد آمره بر تمام اتباع ایران حکومت خواهند داشت.با این وجود بعنوان یک حکم استثنایی احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه یعنی مسلمانان سنی مذهب و سایر ادیان به رسمیت شناخته شده مانند دین زرتشت، یهودیت و مسیحیت در احوال شخصیه و حقوق ارثیه و وصیت تابع دین و مذهب خود هستند.با عنایت به اینکه دادگاه های ایران در این خصوص صلاحیت رسیدگی دارند ولی احتمالاً از جزییات مقررات مذهبی اشخاص نامبرده اطلاع دقیق ندارند مراتب را از مرجع مذهبی مربوطه استعلام می نمایند.

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 575

متن لایحه دعاوی خانوادگی اقلیت های مذهبی و افراد غیر شیعه

بسمه تعالی
ریاست محترم شعبه 239 دادگاه خانواده تهران
با سلام
احتراما اینجانب آرشام  ......، خواهان و تجدیدنظرخواه پرونده کلاسه فوق، با موضوع الزام به تمکین مراتب زیر را به عرض آن مقام محترم می رسانم: 
1-  نظر به استعلام آن شعبه ی محترم از انجمن کلیمیان تهران، به استحضار می رسانم با توجه به این که اینجانب در تاریخ 1401/08/19 نامه ی استعلام را در دبیرخانه ی انجمن ثبت نموده ام ولی تا کنون و با گذشت حدود یک ماه از تاریخ ثبت نامه، آن انجمن از دادن پاسخ چه به صورت سیستمی، چه به اینجانب(حامل نامه) و چه از طریق پست خودداری نموده است. 
2-  لازم به ذکر است مستندا به مدارک پیوست، ملاحظه می گردد که متاسفانه انجمن کلیمیان ایران در پاسخ به استعلام های صورت گرفته توسط دادگاه های خانواده در خصوص اموری همچون مهریه، نفقه و تمکین، اظهارنظر های متفاوت و بعضا متعارضی صادر نموده است که نشان از اعلام نظر سلیقه ای و بدون توجه به احکام شریعت موسی کلیم اله دارد. به گونه ای که در پاسخ به استعلام های محاکم خانواده در موضوعی مشابه ، پاسخ های کاملا متفاوتی از سوی انجمن داده شده است. به گونه ای که حتی محاکم خانواده از این انجمن در خصوص این تعارضات فراوان در پرونده های گوناگون درخواست توضیح نموده است که مدارک آن به پیوست این لایحه تقدیم می گردد. 
3-  مضاف این که انجمن کلیمیان ایران، در خصوص تمامی امور مربوط به کلیمیان اعم از احوال شخصیه (شامل نکاح، طلاق،وصیت،ارث، فرزندخواندگی) که تابع شرع کلیمی می باشد و سایر امور کلیمیان (شامل نفقه، تمکین و حضانت) که خارج از امور مربوط به احوال شخصیه بوده و جزء قواعد آمره و مربوط به نظم عمومی می باشد مداخله و اظهار نظر می نماید.
 با عنایت به توضیحات فوق و مدارک تقدیمی و نظر به این که مستندا به رویه ی قضایی محاکم و نظریه ی مشورتی اداره حقوقی قوه قضاییه (که تمکین را خارج از احوال شخصیه و مربوط به قواعد آمره دانسته است) و نیز با توجه به اظهارنظرهای سلیقه ای انجمن کلیمیان ایران (که نمونه هایی از آن به پیوست این لایحه تقدیم می گردد) رسیدگی و صدور رای شایسته بر طبق قانون حمایت خانواده و قانون مدنی از محضر آن مقام محترم مورد تقاضا می باشد.
با تشکر و تجدید احترام

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.