ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: دوشنبه 31 خرداد 1400
درخواست رفع ممنوع الخروجی به اداره اجرای ثبت

 درخواست رفع ممنوع الخروجی به اداره اجرای ثبت

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 4630

رفع ممنوع الخروجی

 

درخواست رفع ممنوع الخروجی

بسمه تعالی

ریاست محترم اداره پنجم اجرای اسناد رسمی تهران

با سلام

احتراما به وکالت از آقای محمد ..... متعهد پرونده کلاسه اجرایی فوق با عنایت به مراتب زیر و ادله پیوست، درخواست رفع ممنوع الخروجی موکل از آن مقام محترم مورد تقاضا می باشد:

 

1- خانم مهسا .... (متعهد له مهریه) مستندا به دادنامه شماره ...... مورخ 20/09/95 صادره از شعبه 287 مجتمع قضایی باهنر تعداد 300 عدد سکه از 1014 سکه مهریه خود را از دادگاه مطالبه می نماید و حکم به محکومیت آقای محمد ...... صادر می گردد(پیوست یک لایحه) و به موجب دادنامه شماره ..... مورخ 22/2/97 حکم به پذیرش اعسار و تقسیط مهریه این 300 سکه از مهریه زوجه صادر می گردد(پیوست دو لایحه) و پس از آن به موجب دادنامه شماره ..... (پیوست سه لایحه) و دادنامه شماره ..... مورخ 24/8/99 (پیوست چهار لایحه) حکم تعدیل تقسیط مهریه به پرداخت هر شش ماه یک سکه بهار آزادی صادر می گردد.به موجب این احکام، موکل تاکنون تعداد41 عدد سکه بهار آزادی از مهریه خانم مهسا ..... را به صورت 30 عدد پیش قسط و 11 عدد بابت اقساط مهریه پرداخت نموده است(پیوست پنج لایحه).

2- خانم مهسا ...... تعداد 250 عدد سکه از مهریه خود را به موجب برگه اجراییه شماره ..... مورخ 26/3/95 از اداره پنجم اجرای ثبت مطالبه و پیرو آن موکل را ممنوع الخروج می نماید. (پیوست شش لایحه) که به موجب دادنامه شماره .... مورخ 10/9/97 صادره از شعبه 287 مجتمع قضایی باهنر(پیوست هفت لایحه) حکم به پذیرش اعسار و تقسیط این 250 عدد سکه از مهریه زوجه (خانم مهسا .....) صادر می گردد.

3- به موجب دادنامه شماره .... مورخ 14/11/96 حکم طلاق زوجین صادر می گردد و تکلیف مابقی مهریه زوجه نیز در این حکم مشخص می گردد(پیوست هشت لایحه) و به موجب دادنامه شماره ..... مورخ 16/10/97 (پیوست نه لایحه) و به دستور قاضی محترم شعبه 287 مجتمع قضایی باهنر در این دادنامه و دستور مدیر اجرای احکام شعبه 287 (پیوست ده لایحه) از آن جا که سه حکم مربوط به اعسار و تقسیط مهریه زوجه از یک شعبه و در امتداد یکدیگر صادر شده اند ابتدا حکم مقدم تقسیط (مربوط به 300 عدد سکه از مهریه) باید اجرا گردد و پس از اتمام و استهلاک این 300 عدد، نوبت به اجرا و پرداخت حکم دوم تقسیط مهریه (مربوط به 250 عدد سکه مهریه زوجه که از طریق اجرای ثبت اقدام نموده است و به استناد آن موکل را ممنوع الخروج نموده است) می رسد و پس از آن نوبت به پرداخت اقساط حکم سوم تقسیط مهریه می رسد و مستندا به سند طلاق و رونوشت طلاقنامه (پیوست یازده لایحه) زوجه (خانم مهسا ....) در تاریخ12/8/98با پذیرش دریافت مهریه به این صورت در دفتر طلاق شماره 59 تهران از زوج (آقای محمد...) جدا شده است.

همانگونه که ملاحظه می گردد و مستندا به آرای صادره و دستور شعبه 287 مجتمع قضایی باهنر و قبوض پرداختی، زوج تمامی اقساط  مهریه که موعد پرداخت آن ها رسیده است را تا این تاریخ پرداخت نموده است و با عنایت به این که تا استهلاک اقساط 300 عدد سکه مهریه ، زوج وظیفه ای به پرداخت اقساط مابقی مهریه زوجه (که بخشی از طریق اداره پنجم اجرای ثبت و ما بقی از طریق حکم دیگری از دادگاه مطالبه شده است) ندارد. فلذا ابقای ممنوع الخروجی موکل بابت بدهی ای که به موجب حکم مقامات قضایی حدودا تا 600 ماه دیگر (که اقساط 300 سکه ای که اول مطالبه نموده پایان یابد)  ملزم به پرداخت آن نمی باشد و با عنایت به این که اقساط مربوط به 300 سکه از مهریه زوجه که ابتدا ملزم به پرداخت آن می باشد و پس از اتمام آن باید اقساط مربوط به 250 سکه مورد مطالبه از اجرای ثبت را بپردازد، ممکن است تا آخر عمر موکل به طول انجامد و موکل تا این لحظه تمامی پیش قسط و اقساط حال شده مربوط به 300 سکه را پرداخت نمود ه است، ادامه ی ممنوع الخروجی موکل برخلاف عقل سلیم، عدالت و انصاف می باشد. نظر به مراتب فوق صدور دستور رفع ممنوع الخروجی موکل از محضرعالی مورد تقاضا می باشد.

با تشکر و تجدید احترام

وکیل مینا کاویانی

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.