ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: شنبه 20 آذر 1400
شناخت و آشنایی با وکیل از طریق سایت اینترنتی - گوگل

 شناخت و آشنایی با وکیل از طریق سایت اینترنتی - گوگل

بهترین راه برای شناخت و پیدا کردن یک وکیل دادگستری چیست ؟ آیا از طریق جستجو در گوگل و دستیابی به سایت اینترنتی یا سایت شخصی وکیل می توان به دانش، تخصص و تبحر وی پی برد ؟ آیا می توان سابقه و پرونده های وکلا را در سایتشان مطالعه کرد ؟

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 840

آیا سایت اینترنتی یک وکیل دادگستری روش درستی برای شناخت است ؟

بهترین وکیل کسی است که در کنار دانش و تحصیلات کافی،‌ تجربه و مهارت نیز داشته باشد. نکته حائز اهمیت این است که سن و سال یک وکیل نمی‌تواند به تنهایی ملاک کافی برای انتخاب وکیل باشد.

گاهی برخی از وکلای جوان هم بسیار موفق و دانا هستند. با این حال وکیل باید یک شخص با تجربه باشد که در پرونده‌های حقوقی و کیفری خود موفق بوده باشد و بتواند به خوبی با بررسی ادله و مسائل مختلف پرونده بهترین قانون و بهترین روش مقابله با مشکل را پیدا کند.

از سوی ديگر، ضروری است که وكيل انتخابی شما، در حوزه مرتبط با دعوايی كه در دادگاه داريد،‌ مهارت، دانش و تجربه کافی داشته باشد. مثلاً اگر دعوی شما كيفری است به دنبال وكيلی باشید که بیشتر پرونده‌های كيفری را بر عهده می‌گیرد.

یک نکته مهم دیگر مربوط به وکالت‌نامه‌ای است که بین وکیل و موکل تنظیم می‌شود. در این وکالت‌نامه حدود اختیارات وکیل مشخص می‌شود. همواره باید توجه داشته باشید که در حد نیاز و بسته به نوع پرونده اختیارات وکیل را تعیین کنید. البته بسیار ضروری است که به وکیل خود اعتماد داشته باشید.

اما چگونه میتوان فهمید شخصی وکیل است یاخیر ؟؟

وکلا در ایران از دو مرجع پروانه وکالت میگیرند اول کانون وکلا که  از زمان مصدق طبق قانون ازمون وکالت را برگزار و به وکلا پروانه میدهد که به وکلای کانون معروف هستند ودوم کانون کارشناسان که  چند سالی است که  اقدام به برگزاری ازمون نموده و به قبول شدگان پروانه کارشناسی میدهد و ایشان میتوانند اقدام به وکالت نیز نمایند و به مشاور معروف هستند البته بسیاری از جمله بنده معتقدیم این کار قانونی نبوده و از ابتدا نیز انگیزه های دیگری در تاسیس این نهاد دخالت داشته.

تمام کانونهای وکلای هر استان و کارشناسان دارای سایت بوده و نام وکلا و مشخصات انها از جمله نشانی ادرس .تلفن و … را میتوان در سایتهای مزبور پیدا نمود.

 برای مثال اگر به سایت کانون وکلای مرکز یعنی تهران بروید و در قسمت جستجوی وکیل نام یک وکیل که دارای پروانه کانون مرکز میباشد را جستجو کنید حتما مشخصات وی  را خواهید دید و این نشان میدهد که ایشان  وکیل رسمی دادگستری و عضو کانون وکلای مرکز می باشد .

علاوه بر این اگر به اینترنت دسترسی ندارید میتوانید از ۱۱۸ تلفن کانون وکلای هر استانی را گرفته و با تماس با کانون از وکیل بودن هر شخصی اطمینان حاصل نمایید .

 

 

مستندات قانونی - شناخت وکیل از طریق سایت اینترنتی

ماده ۶۵۶ قانون مدنی

وکالت عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین طرف دیگر را برای انجام امری نایب خود مینماید.


ماده ۶۶۲ قانون مدنی

وکالت باید در امری داده شود که خود موکل بتواند آن را بجا آورد وکیل هم باید کسی باشد که برای انجام آن امر اهلیت داشته باشد.


ماده ۶۶۶ قانون مدنی

هر گاه از تقصیر وکیل خسارتی به موکل متوجه شود که عرفاً وکیل مسبب آن محسوب میگردد مسئول خواهد بود.


ماده ۶۶۷ قانون مدنی

وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آنچه که موکل بالصراحه به او اختیار داده یا بر حسب‌ قرائن و عرف و عادت داخل اختیار او است تجاوز نکند.


ماده ۶۷۹ قانون مدنی

موکل میتواند هر وقت بخواهد وکیل را عزل کند مگر اینکه وکالت وکیل با عدم عزل در ضمن عقد لازمی شرط شده باشد.

 


تنظیم شده توسط کارشناس حقوقی ما 

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.