ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 21 دی 1399
لایحه دفاعیه - جرم فریب در ازدواج

 لایحه دفاعیه - جرم فریب در ازدواج

 

 

 

 

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 2713

لایحه دفاعیه - جرم فریب در ازدواج

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه کیفری دو

باسلام

احتراماًً ، حسب صدور قرار منع تعقیب صادره از دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 4 تهران مراتب اعتراض و دادخواهی خود را مشروحاً به استحضار آن مقام محترم قضایی می رساند ؛

متأسفانه شکایت اینجانب از آقای مصطفی .... با عنوان اتهامی کلاهبرداری علی رغم تحقق عنصرمادی و معنوی جرم مذکور از ناحیه مقام محترم قضایی با صدور قرار منع تعقیب مواجه گریده است که اینجانب بنا به دلایل و مستندات ذیل الاشعار تقاضای رسیدگی مجدد و نقض قرار صادره را از ریاست محترم دادگاه استدعا دارد :

 

1- همانطوری که ریاست محترم دادگاه اشراف دارند، بر اساس ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری مصوب 1367 مجمع تشخیص مصلحت نظام، کلاهبرداری عبارت است از ربودن مال دیگری از طریق توسل تؤام با سوء نیت به وسایل یا عملیات متقلبانه. لذا عنصر مادی لازم جهت تحقق جرم موصوف عبارت است از انجام عملیات متقلبانه یا همان مانور متقلبانه و سپس جلب اعتماد بزه دیده و فریب خوردگی وی و در نهایت  ربوده شدن مال وی؛ علاوه بر عنصر مادی، سوء نیت یا همان عنصرمعنوی نیز برای تحقق جرم کلاهبرداری لازم است که همان تحقق عنصر حیله و فریب و قصد ربودن مال دیگری می باشد. مجموع عوامل بالا لزوماً باید منتج به نتیجه خاصی شود که عبارت است از تحصیل وجوه ناشی از جرم مذکور.

 

2- با بررسی شکایت مطروحه توسط اینجانب، مشخص می گردد که تمامی عناصر و شرایط لازم برای تحقق جرم کلاهبرداری، محرز و محقق می باشد؛ چرا که اولاً مشتکی عنه با دادن وعده دروغین ازدواج و با توسل به حیله و تقلب و دروغ و فریبکاری و امور واهی و غیرواقعی مبادرت به انجام عملیات متقلبانه و مانور متقلبانه از جمله رفت و آمد و معاشرت و ایجاد نزدیکی با بنده، انجام نکاح موقت و در پی آن دادن وعده ازدواج دائم و پس از آن اخذ پول برای انجام مقدمات ازدواج از جمله خرید حلقه ، وسایل عروسی و ....  نموده است؛ ثانیاً اعمال مذکور را با انجام حیله و فریب و همراه  با سوءنیت و به قصد فریب بنده انجام داده است؛ در واقع ایشان نه به قصد ازدواج بلکه به قصد بردن مال متعلق به بنده با اینجانب زمینه آشنایی و معاشرت را ایجاد نمودند و بنده را ابتدائا به عقد موقت خود درآوردند تا بعدا تبدیل به نکاح دائم نمایند که همه این اعمال نشان از فریب و تقلب به قصد بردن مال دارد و بنده نیز در واقعیت امر متاسفانه به ایشان اعتماد کرده و مورد سواستفاده و فریب قرار گرفتم؛ النهایه تمامی اقدامات مشتکی عنه منتج به تحصیل و ربوده شدن مالم که همان سپرده بانکی بود، گردید.  

لذا با عنایت به دلایل و مستندات مذکور، از محضر ریاست محترم دادگاه تقاضای رسیدگی و نقض قرار صادره و صدور قرار جلب به محاکمه را دارد.

باتشکر

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.