ساعات کاری دفتر

9:00 تا 18:00

منو
مطالب و مقالات حقوقی
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 تیر 1400
نمونه پرونده (شکواییه و رای) خیانت در امانت

 نمونه پرونده (شکواییه و رای) خیانت در امانت

خیانت در امانت، از رذائل اخلاقی است. به کسی که در امانت تصرف ناحق می‌کند و رعایت امانتداری نمی‌کند، خائن گویند؛ خواه موضوع امانت مال متعلق به دیگری باشد، مانند ودیعه و مالی که به عنوان مضاربه یا عاریه یا اجاره و مانند آن ها در اختیار کسی قرار گیرد، و یا امری معنوی باشد، مانند پیمانی که با دیگری بسته می‌شود، مثل قرارداد امان و آتش بس. بنابراین، می‌توان گفت خیانت عبارت است از نقض عهد و تضییع امانت. خیانت، حرام و موجب ثبوت تعزیر است.

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 5590

اظهارنامه خیانت در امانت

اظهارکننده : پژمان ..... نام پدر : همایون   شغل : مدیر      محل اقامت : تهران.خیابان ولیعصر ......... .

مخاطب : فاطمه ......... نام پدر : علی      شغل : خانه دار   محل اقامت : تهران.خیابان خالد اسلامبولی ....... .

وکیل : مسعود محمدی  وکیل پایه یک دادگستری به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ...... .

موضوع اظهارنامه : اظهار رسمی مبنی بر : سایر موضوعات اظهارنامه

منضمات :   1- وکالت نامه به شماره ..... مورخ 1396/05/29 میزان تمبر مالیاتی به مبلغ 15000 ریال باطل شد.

شرح اظهارنامه خیانت در امانت

مخاطب محترم سرکار خانم فاطمه .....

بدینوسیله به وکالت از آقای پژمان به شما اعلام و اخطار می شود مقادیری طلاق و اشیاء قیمتی متعلق به مادر موکل (مرحوم اعظم ...) که همگی ورثه نسبت به آن سهم و حق دارند.به ارزش تقریبی دویست میلیون (معادل دو میلیارد ریال) بعد از اینکه شما موکل را به منزل مشترک راه ندادید در آن مکان (منزل شما) باقی مانده و بعد از مراجعه و درخواست و مطالبه موکل از عودت و استرداد آنها خودداری نموده اید که بدینوسیله به سرکار ، قانوناً و رسماً اعلام و اخطار می گردد که ظرف دو روز (24 ساعت) آن را به موکل (در نشانی تهران.ابتدای میرداماد .......) با اینجانب به عنوان وکیل ایشان تحویل نمایید در غیر اینصورت حسب مقررات مربوط به خیانت در امانت علیه شما اقدام و اعلام جرم خواهد شد.

 

خیانت در امانت

 

شکواییه خیانت درامانت

شاکی : آقای پژمان .... با کدملی ......... به نشانی تهران ولیعصر- میرداماد .......... .

مشتکی عنها : خانم فاطمه ......... فرزند غلامعلی ....... به نشانی تهران خیابان خالد اسلامبولی ......... .

موضوع شکایت : خیانت در امانت

محل وقوع جرم : تهران - خیابان خالداسلامبولی .......

شرح شکواییه خیانت در امانت

ریاست محترم دادسرای عمومی و انقلاب تهران

باسلام و تحیات

احتراماً به استحضار عالی می رساند موکل مقادیری طلا و اشیا قیمتی متعلق به مادرش (مرحومه اعظم .....) را که همگی وراث نسبت به آن سهم و حق دارند به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون تومان جهت نگه داری به صورت امانی به مشتکی عنها سپرده تا هنگام درخواست بقیه وراث آن ها را تحویل دهد اما متاسفانه مدتی است که مشتکی عنها که همسر موکل نیز می باشد قفل درب ورودی منزل مشترک ر تعویض نموده و مانع ورود ایشان به آنجا شده و علیرغم مراجعه مکرر و درخواست موکل از طریق حضوری و اظهارنامه رسمی, حاضر به استرداد طلاها و اشیاء قیمتی امانی نشده است. لذا با توجه اينکه عمل مشتکی عنها موجب بروز اختلاف بین موکل و سایر وراث شده و نیز مصداق بارز خیانت در امانت و ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی می باشد. رسیدگی و صدور تصمیم شایسته مورد استدعاست.

 

رای دادگاه خیانت در امانت

شماره کلاسه پرونده : ........
مرجع رسیدگی : ‏شعبه ۱۰۳۸ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی شهید قدوسی 
شماره پرونده : ..........

شاكي : آقای پژمان ..... فرزند همایون با وکالت آقای مسعود محمدی به نشانی : تهران.میدان فاطمی.میدان گلها ....... .

متهم : خانم فاطمه ...... فرزند غلامعلي با وکالت ............ .

اتهام : خیانت در امانت

متن رای دادگاه خیانت در امانت

در خصوص اتهام خانم فاطمه..... با وکالت ...... دائر بر خیانت در امانت مقادیری طلا حسب کیفرخواست شماره ...... دادسرای ناحیه ۶ تهران و شکایت آقای مسعود محمدی به وکالت از آقای پژمان...... این مرجع توجهاً به شکایت شاکی ، گزارش مرجع انتظامی، اظهارات گواهان ومطلعین، پیامکهای رد و بدل شده فی ما بین طرفین، اظهارات متهم در جلسه دادرسی، دفاعیات بلاوجه ایشان و وکیل ایشان و سایر قرائن و امارات دیگر بزه انتسابی محرز است و مستنداً به ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی متهم را به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم می نماید . النهایه با توجه به فقدان سابقه کیفری متهم و حسن سابقه وی در اجرای مواد 52، 49، 48، 46، 54 قانون مجازات اسلامی قرار تعلیق اجرای مجازات ایشان رابه مدت دو سال صادر و اعلام مینماید چنانچه وی در مدت تعلیق مرتکب یکی از جرائم عمدی حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت شود علاوه بر مجازات جرائم اخیر، مجازات معلق نیز در باره وی اجرا خواهد شد رای صادره حضوری ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر در محاکم محترم تجدید نظر استان تهران میباشد.

رئیس شعبه ۱۰۲۸ دادگاه کیفری ۲ تهران 

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

جستجوی مطلب موردنظر

رزرو وقت مشاوره حقوقی با ما

در صورت تمایل به دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری و وکیل متخصص، جهت هماهنگی و رزرو وقت مشاوره حقوقی حضوری و مشاوره حقوقی تلفنی، کلیک کنید.